Alberca al aire libre por temporada y sombrillas en la alberca

Opiniones de Occidental Puerto Banus

4 out of 5
Occidental Puerto Banus
Avenida Rotary Internacional s/n, Puerto Banus, Marbella, Malaga

Opiniones

8.8

Excelente

Puntuación de 10, es decir, Excelente. Basada en 111 de 183 opiniones" "
Puntuación de 8, es decir, Bueno. Basada en 49 de 183 opiniones" "
Puntuación de 6, es decir, Aceptable. Basada en 13 de 183 opiniones" "
Puntuación de 4, es decir, Malo. Basada en 4 de 183 opiniones" "
Puntuación de 2, es decir, Terrible. Basada en 6 de 183 opiniones" "

9.2/10

Limpieza

8.8/10

Servicio y personal

8.6/10

Servicios

9.0/10

Condiciones de la propiedad

8.8/10

Cuidado del medio ambiente

Opiniones

6/10 Aceptable

Manuel

Se hospedó 2 noches en octubre de 2023

2/10 Terrible

BRYAM ANDRES, BARCELONA

Viaje en grupo
Le gustó: Limpieza, servicios, condiciones de la propiedad
No le gustó: Servicio y personal
En general el alojamiento está bien, la habitación es amplia y el desayuno variado y de calidad. No obstante, mi estancia fue arruinada por lo siguiente. Un día antes de salir del alojamiento decidí enviar un traje para que me lo lavaran con la promesa que estaría en menos de 24 horas. Después de 24 horas cuando voy a preguntar por el traje, me lo traen en una bolsa arrugado y sin planchar. A todo esto, la Directora nos atiende y después de pedir reiteradas disculpas no ofrece compensación proporcional a lo causado y nos ofrece agua para el viaje. Cosa que considero que es un insulto. Lamentablemente no puedo recomendar este sitio, ya que también nos mintieron ya que la recepcionista nos dijo que había sido un problema de la máquina y la Directora admitió que tenían externalizada la lavandería y que no les habían podido coger el traje. Lamentablemente no puedo recomendar este establecimiento por la manera en que se gestionó mi incidente.
Se hospedó 1 noche en septiembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 2 oct. 2023
Estimado Sr Rubio, Agradecemos en primer lugar comparta su opinión con nosotros, aunque lamentamos que algunos aspectos de su estancia no hayan cumplido sus expectativas. Nos complace saber que disfrutó de nuestras amplias habitaciones y del desayuno variado y de calidad. Lamentamos sinceramente el inconveniente que tuvo con el servicio de lavandería y entendemos su frustración.Nos gustaría informarle que el servicio de lavado y planchado lo realizamos con recursos propios pero el servicio de limpieza en seco está externalizado. Puntualmente, y debido a un imprevisto por parte de nuestro proveedor, no se pudo efectuar el servicio solicitado. Lamentamos nuestra falta de diligencia por no comunicarle en tiempo y forma la imposibilidad de acometer el servicio solicitado. Este hecho puntual está muy lejos de nuestros estándares de cumplimiento, ha sido un error humano puntual por el que le reiteramos nuestras disculpas. Nuestra Relaciones Públicas, además de ofrecerles agua para el viaje y disculpas, le ofreció una serie de alternativas como compensación que no fueron de su agrado. Esperamos tener la oportunidad de volver a recibirle en el futuro y así poder brindarle una mejor experiencia.Atentamente, Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Gabriele

Viaje de negocios
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
.
todo bien como siempre que voy por trabajo
Se hospedó 1 noche en septiembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 28 sept. 2023
Apreciada Gabriele,Nos complace saber que todo estuvo bien durante su estancia, especialmente cuando nos visita por trabajo. Gracias por su fidelidad. Nos complace informarle de nuestro programa de fidelidad My Barceló que ofrece numerosos beneficios:https://www.barcelo.com/es-es/mybarcelo/ Ojalá pronto podamos nuevamente ofrecerle nuestros mejores servicios y atenciones. Un afectuoso saludo,Clara Gómez Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Hirotaka

8/10 Bueno

Carlos

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, condiciones de la propiedad, comodidad de las habitaciones
Se hospedó 4 noches en diciembre de 2022

10/10 Excelente

Juan Gabriel

Le gustó: Limpieza, condiciones de la propiedad, comodidad de las habitaciones
Muy buena.
Se hospedó 1 noche en diciembre de 2022
Respuesta de Guest Experience Manager, el 19 dic. 2022
Estimado Juan,En primer lugar, nos gustaría agradecerle que escogiera nuestro hotel Occidental Puerto Banús para su visita a Marbella y por recomendarnos a la comunidad viajera, esto es, sin lugar a dudas, la mejor recompensa para todos nosotros.Nos sentimos muy contentos de comprobar a través de sus valoraciones que realmente ha disfrutado de una experiencia agradable y confortable en nuestro establecimiento. Fue un placer para todo nuestro equipo haber podido brindarles una estancia tan satisfactoria. Queremos agradecerle la confianza depositada en el Hotel Occidental Puerto Banús y el haber empleado unos minutos en compartir sus sensaciones en esta plataforma.En su próxima visita a Marbella , nos gustaría muchísimo que volviera a brindarnos su confianza. A la espera de poder darle de nuevo la bienvenida, reciba un cordial saludo. Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Bernardo

Se hospedó 2 noches en noviembre de 2022

10/10 Excelente

JOSE

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Hotel totalmente renovado por cadena Barcelo. Habitaciones nuevas. Limpias. Muy buena ubicación, a metros del puerto. Atención muy buena. Desayuno buffet al estilo Barceló, 10 puntos. Hay estacionamiento y cuesta €25. Hotel súper!!!
Se hospedó 1 noche en octubre de 2022
Respuesta de Guest Experience Manager, el 19 oct. 2022
Estimado JoseLe agradecemos su confianza y el detalle de comentar su experiencia en esta plataforma.Hemos estado muy contentos de haberles recibido en nuestras instalaciones. Le agradecemos mucho que se haya tomado la molestia de compartir sus sensaciones tan positivas después de pasar unos días con nosotros en Marbella y nos encanta saber que desde la ubicación, que nos ofrece preciosas vistas, hasta las instalaciones del Occidental Puerto Banús le han proporcionado cuanto esperaba.En su próxima visita a Marbella , nos gustaría muchísimo que volviera a brindarnos su confianza. A la espera de poder darle de nuevo la bienvenida, reciba un cordial saludo. Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Iratxe Pérez

Viaje de negocios
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Muy recomendable
Se hospedó 1 noche en septiembre de 2022

8/10 Bueno

Melanie

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Das Hotelzimmer war sehr schön und wir hatten auch Getränke und Süßigkeiten auf dem Zimmer. Es war jedoch sehr laut wegen dem Verkehrslärm und auch die Gäste im Flur waren etwas laut. Ohrstöpsel sind empfehlenswert.
Se hospedó 2 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 1 may. 2024
Sehr geehrte Melanie,haben Sie vielen Dank für Ihr Feedback.Es bedauert uns zu hören, dass der Verkehrslärm und die Lautstärke im Flur Ihren Aufenthalt beeinträchtigt haben. Wir setzen alles daran, unseren Gästen eine angenehme Atmosphäre zu bieten, und bedauern, dass wir in diesem Fall nicht Ihren Erwartungen entsprechen konnten.Es freut uns jedoch, dass Sie die Annehmlichkeiten Ihres Zimmers und den allgemeinen Zustand des Hotels sowie unseren Service positiv hervorgehoben haben. Wir sind stolz auf unsere geräumigen Zimmer und unser Bestreben, einen komfortablen und einladenden Aufenthalt zu gewährleisten.Nochmals vielen Dank, dass Sie Ihre Erfahrungen mit uns teilen und freuen uns darauf, Sie bald wieder empfangen zu dürfen.Mit freundlichen Grüßen,Guest Experience Manager

8/10 Bueno

Kim

Viaje en pareja, Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Very nice hotel with serviceminded staff. However, located close to the busy motorway, so quite a bit of traffic noise.
Se hospedó 4 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 1 may. 2024
Dear Kim,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to hear that the proximity to the motorway affected the tranquility of your stay. Our central location in Puerto Banús provides convenient access to local attractions, but we apologize if any external noise was a cause for discomfort.It is gratifying to learn that you appreciated the dedication of our staff, the immaculate condition of our hotel, the comprehensive amenities in your room, and the overall cleanliness. These are aspects we take great pride in to offer a memorable experience to our guests.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Mathew

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
Se hospedó 4 noches en abril de 2024

6/10 Aceptable

Sandra

Le gustó: Limpieza y servicios
very little to say apart from if you like hotels by a motorway, stay there - when we checked out after 1 night no one asked why we were leaving early. I guess they are used to it...
Se hospedó 5 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 26 abr. 2024
Dear Sandra,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We regret to learn of the difficulties you encountered in your interaction with our receptionist and please accept our apologies for this experience. We assure you that this is not the standard of service expected, We appreciate your insight and will do our utmost to ensure this situation is not repeated and once again, extend our sincere apologies for any inconvenience caused.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Olanrewaju

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
Had the most amazing stay at this hotel, I can’t wait to stay here again. I would definitely recommend!
Se hospedó 3 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 17 abr. 2024
Dear Olanrewaju, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that you had a good stay with us.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Mrs Elena

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Lovely welcome upon arrival and was selected as a VIP customer so received some goodies (cava, bathrobe and slippers… those little luxuries of life). Was not expecting this! Looks like we all entered into a draw for this or something like that when booking, thank you very much! Room is very spacious, well maintained with nice views of the main square and a bit of the sea. Shower is good too! Breakfast is great, it has many options and good quality product. Staff is very warm and helpful. I haven’t used the swimming but it is a lovely spot to sunbathe and relax. No rowdy customers on sight, it is family oriented, therefore, great stay! Will be back as soon as I can.
Se hospedó 3 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 17 abr. 2024
Dear Elena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that the VIP welcome and the special touches upon your arrival added a luxurious element to your experience. It is gratifying to know that the spaciousness and the views from your room exceeded your expectations, providing a comfortable and visually pleasing environment during your stay.The positive remarks regarding the high quality of our shower facilities, the variety of breakfast options, and the warmth and helpfulness of our staff are greatly appreciated. Our team is dedicated to creating memorable experiences, and it's rewarding to see these efforts reflected in your visit. The tranquil atmosphere of our swimming pool area is indeed the perfect place to bask in relaxation, and we are thrilled that you enjoyed this space. Furthermore, we are pleased that the family-oriented ambiance of our hotel contributed to a peaceful and enjoyable stay for you.It's a pleasure to learn that you are planning to return, and we look forward to welcoming you back for another splendid visit to the sunny Costa del Sol.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Lynne

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Staff were very helpful and courteous. We asked a couple of questions about getting to different places and the staff went over and above to help us. We only had breakfast at the hotel and the food was very nice. We used the pool bar and the staff again were lovely and food was lovely. Would definitely recommend snd stay at this hotel again
Se hospedó 3 noches en abril de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 7 abr. 2024
Dear Lynne,Thank you for your positive feedback.We are thrilled to hear that our staff's dedication and helpfulness significantly contributed to your stay. It's our pleasure to assist guests with their inquiries and ensure they have a memorable visit. Your appreciation of the breakfast offerings and your pool bar experience are gratifying to hear. We aim to provide varied and high-quality cuisine to please our valued guests like yourself. Furthermore, we are incredibly grateful for your recommendation and look forward to welcoming you back for another splendid stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Guest Experience Manager

2/10 Terrible

William

Viaje en grupo
No le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
No air-con working. Food options extremely limited. Staff customer service not good
Se hospedó 8 noches en marzo de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 24 mar. 2024
Dear WilliamAlthough we are quite surprised and dismayed by the content of your review regarding your holiday at our Occidental Puerto Banús, please rest assured that your comments have been taken onboard and revised by the entire Management team, however we would like to take this opportunity to clarify certain aspects of your review as a simple matter of exactness of the information reported. We apologize for the first night air condition issued, we have analyzed guest usage to define a set of good environmental practices for our hotels, including the operating times and temperatures for the heating and air conditioning systems. We apologize if this measure interfered with your sleep, but we will take your comment into consideration to ensure the comfort of our guests.We sincerely regret reading that our Breakfast and dinner buffet, our Lobby bar and room service card, as our Trattoria Dolce Vita restaurant wasnt enough food options.At Barceló we lay high value on our personnel being guest oriented and welcoming at all times, being fully aware that their interactions with our guests have an enormous impact on the overall holiday experience in our hotels, therefore we are sincerely sorry to read your comments on the service your received and commit to adjust any situation that leads us away from our goal being to make sure our guests feel welcome and attended to at all times. We genuinely appreciate the time you took out of your day to inform us of the inadequacies you experienced during your stay and we sincerely hope that you will allow us another opportunity to demonstrate our true level of hospitality and interest in serving you properly in the future.Kind regardsGuest Experience Manager

10/10 Excelente

Mathew

Viaje en pareja, Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Staff were very helpful and courteous. The hotel itself was very clean and welcoming, and close to amenities.
Se hospedó 3 noches en febrero de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 10 mar. 2024
Dear Mathew, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our staff's helpfulness and courtesy stood out during your visit, and that you found our hotel to be clean and conveniently located in relation to nearby amenities. It's also rewarding to know that our room cleanliness, hotel condition, service, and amenities met your expectations and contributed to a positive experience during your stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Yelena, Denver

Le gustó: Servicios
Customer service agents was great. Very helpful and professional
Se hospedó 5 noches en febrero de 2024
Respuesta de Daiana Peyregne Deputy Manager, el 2 mar. 2024
Dear Yelena,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that our customer service team made a great impression with their helpfulness and professionalism. It's wonderful to know that the room amenities met your expectations and contributed to a comfortable and enjoyable experience.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 Excelente

saajidah

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza y servicio y personal
Property is great. Clean and comfortable. Only issue is that there were no amenities in the room such as tissue box, iron or even a garbage can.
Se hospedó 1 noche en febrero de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 23 feb. 2024
Dear Saajid,We appreciate that you took the time to share your experience with us.We are sorry to hear that certain amenities were not to your satisfaction. Our team is always on hand to provide any items you may need during your stay, such as a tissue box, iron, or additional garbage can. We are delighted to learn that you found our property clean and comfortable, and we appreciate your high ratings on room cleanliness and service.We look forward to the pleasure of welcoming you back on future occasions.Best regards,Guest Experience Manager

8/10 Bueno

Lejla

Se hospedó 4 noches en enero de 2024

10/10 Excelente

Jimmy

Viaje de negocios
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Bra välkomnade vid check in samt snabb check ut, bra frukost finns det mesta.
Se hospedó 2 noches en enero de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 30 ene. 2024
Kära Jimmy, tack för att ni tog er tid att recensera oss.Det gläder oss att incheckningen var smidig och att vår personal kunde skapa en välkomnande miljö för er. De strävar alltid efter att tillhandahålla en oförglömlig vistelse och det är belönande att höra att vi har lyckats med detta under er vistelse.Det är även fint att veta att ni uppskattade vår goda frukostbuffé. Vi är även tacksamma för ert höga betyg gällande rummets renlighet och hotellets skick.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Johannes, Swalmen

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
The room and bed were very spacious !!
Se hospedó 5 noches en diciembre de 2023
Respuesta de Daiana Peyregne Deputy Manager, el 28 ene. 2024
Dear Johannes, Thank you very much for your kind feedback.We are sorry that the solutions provided during the stay were not satisfactory. We are delighted to hear that you found the room and bed to be very spacious and appreciated the cleanliness and overall condition of our hotel. It's great to know that our room amenities met your expectations and contributed to a comfortable stay.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Daiana Peyregne Deputy Manager

8/10 Bueno

Jari

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Tosi hyvä . kaikki tarpeellinen mitä me tarvitsimme oli lähellä
Se hospedó 5 noches en enero de 2024
Respuesta de Daiana Peyregne Deputy Manager, el 28 ene. 2024
Arvoisa vieraamme JariKiitos paljon positiivisesta arviostanne.On ilo kuulla, että sijaintimme palveli teitä hyvin ja että huoneiden varustelutaso vastasi tarpeitanne. Kiitämme teitä myös huoneen siisteydestä ja hotellin kuntoon antamastanne palautteesta.Toivottavasti näemme teidät vielä uudestaan vieraanamme. Ystävällisin terveisin,Daiana Peyregne Deputy Manager

10/10 Excelente

Cliente verificado

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Se hospedó 1 noche en enero de 2024

8/10 Bueno

Carola

Le gustó: Limpieza y servicio y personal
Se hospedó 2 noches en enero de 2024

8/10 Bueno

Thierry

Viaje de negocios
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, comodidad de las habitaciones
Occidental Banus Minimalista
C'est un bon hotel, les suites au dernier étage sont sympa. Un point à améliorer: la déco est minimaliste genre scandinave mais zéro chaleur. Mais tout le reste est top!
Se hospedó 2 noches en enero de 2024
Respuesta de Guest Experience Manager, el 17 ene. 2024
Cher Thierry,Avant tout nous voudrions vous remercier d'avoir choisi notre hôtel Occidental Puerto Banús pour votre visite à Marbella et pour votre appréciation.Nous sommes désolés de lire que la décoration de votre suite n’a pas été à la hauteur de vos attentes en termes de chaleur. Nous avons opté pour un style épuré qui plait généralement à notre clientèle, mais nous comprenons que les préférences peuvent varier d'une personne à l'autre.Nous sommes ravis que vous ayez trouvé les suites du dernier étage agréables et que le reste de votre séjour ait répondu à vos attentes. La propreté de nos chambres, notre service et le confort de nos aménagements sont des aspects que nous tenons à soigner particulièrement pour offrir la meilleure expérience possible à nos hôtes.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. CordialementGuest Experience Manager

10/10 Excelente

Martin-Paul

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
Perfect location for any purpose
The best thing about this hotel is LOCATION. It is perfect both for travelling on foot or by car. Just two blocks away from the marina and there is huge selection of shopping and dining nearby. Also if you would like to go for a morning run then that's easy too as you can run to two different promenades without crossing too much traffic. Should you arrive by car you would appreciate the easy access from and to A7. The hotel also has underground parking garage that can be accessed directly from inside the hotel. Parking has a daily fee but it is reasonable by Puerto Banus standards. As an extra bonus there are also charging location for your car inside the garage - a CCS quick charger with two cables and Type2 charger with two outlets. Hotel room is spacious and has nice design. Everything is in good condition. Only downside is that I have never seen a 4-star hotel room with so little amenities. Whatever you expect in a room is probably not there. Coffee maker, shoehorn, tissue box, bathrobe - you name it and the room doesn't have it. Very bare. Breakfast buffet on the other hand is quite impressive with good selection. Never got bored by the breakfast during the 8-night stay. Overall impression is quite positive and the hotel is perfect both for staying in the Puerto Banus or general Marbella area or as a base for exploring rest of the Costa del Sol. One serious complaint - NON-STOP Christmas music!
Se hospedó 8 noches en diciembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 10 ene. 2024
Dear Martín,Thank you for reviewing your stay with us.We're thrilled to hear you enjoyed our prime location, offering convenience for both pedestrians and drivers and our proximity to the marina with its array of shopping and dining options. It's delightful to learn that our spacious rooms met your expectations in design and condition. We're glad that the breakfast buffet was to your liking, providing a good start to your day throughout your 8-night visit. Your feedback on the festive music is noted, and we hope it did not detract too much from your overall positive experience.We look forward to welcoming you back. Best regards,Guest Experience Manager

8/10 Bueno

Peter

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
Se hospedó 1 noche en enero de 2024

10/10 Excelente

Oscar

Viaje en grupo
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Se hospedó 7 noches en diciembre de 2023

10/10 Excelente

Anna-Karin

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Se hospedó 7 noches en diciembre de 2023

6/10 Aceptable

Gert

Le gustó: Limpieza, condiciones de la propiedad, comodidad de las habitaciones
Se hospedó 6 noches en noviembre de 2023

6/10 Aceptable

Shiva

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, condiciones de la propiedad, comodidad de las habitaciones
Se hospedó 4 noches en noviembre de 2023

8/10 Bueno

Martin

Se hospedó 6 noches en noviembre de 2023

10/10 Excelente

Carlos, Fajardo

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad
Great location!!
Se hospedó 2 noches en noviembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 15 nov. 2023
Dear Carlos, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted that everything met your expectations during your stay with us and appreciate your kind comments about our team who work hard to meet your expectations.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

mohammedshouki, Riyadh

Le gustó: Servicio y personal y condiciones de la propiedad
In an excellent area. Clean
Se hospedó 2 noches en noviembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 14 nov. 2023
Dear Mohammed, Thank you very much for your kind feedback.We are so pleased that you appreciated the high standards which we strive to uphold.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

William

Viaje en grupo, Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Property and staff were great. Would highly recommend it. Location was wonderful!
Se hospedó 2 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 2 nov. 2023
Dear William, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that we met your expectations. Our team members always work hard to create a memorable experience for our guests, and feedback like this inspires us to keep up the good work.Furthermore, we are happy that you found our location to be ideal for your needs.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

8/10 Bueno

Mary

Se hospedó 9 noches en octubre de 2023

8/10 Bueno

Christer

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Fräsch hotell i bra läge
Hotellet ligger bra och erbjuder parkering för 25 Eur per natt i säkert garage under hotellet Bra frukost och helt ok buffe på kvällen om man vill få det( 20 Eur per pers) Hotellet ligger utmed huvudvägen och det kan upplevas störande ljud. Vi tyckte dock det var på helt ok nivå Priset ca 1700kr/natt inkl frukost anser vi vara rimligt i jmf med andra likvärdiga hotell Det fanns ett fint poolomr som vi inte utnyttjade Vänlig personal Nyrenoverat och fräscht hotell på gångavstånd till centrala puerto banos
Se hospedó 3 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 29 oct. 2023
Kära Christer, tack för att ni har betygsatt er vistelse.Det är fantastiskt att få höra att ni trivdes bra hos oss och att ni uppskattade vårt garage som gör det enkelt för våra gäster att parkera hos oss.Det är även fint att veta att ni tyckte om frukosten. Vi gör alltid vårt bästa för att våra gäster ska få en bra start på dagen och det är roligt när det uppmärksammas.Tack för att ni dessutom nämner vår underbara personal, som alltid gör sitt bästa för att hjälpa våra gäster.Med vänliga hälsningar,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Anshuman

Viaje en grupo
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Brilliant hotel, Good location
Everything is good about the hotel. Just don't eat in the Italian restaurant, Dolce Vita. Food is horrible and overpriced...though staff are very helpful and caring
Se hospedó 2 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 23 oct. 2023
Dear Anshuman,Thank you for your review.We are delighted to hear that you found our location to be brilliant and appreciated the cleanliness, comfort, and service provided during your stay. Our team works hard to ensure our guests have a memorable experience.We regret to learn that your dining experience at Dolce Vita did not meet your expectations. We take all feedback seriously and will share your comments with our culinary team to review and make necessary improvements. We hope you had the opportunity to try our other dining options, such as Arrozante Restaurant, which offers a unique gastronomic experience for rice lovers.We hope to welcome you again in the future. Best regards,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Annemie

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Fijne ligging, kamers en ontbijt zeker in orde. Prima service. Het zwembad kan wel een opfrissing gebruiken.
Se hospedó 4 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 18 oct. 2023
Beste Annemie,Bedankt voor uw review.We zijn blij te horen dat u tevreden was met de ligging, kamers en het ontbijt. Het is fijn om te weten dat u onze service als prima heeft ervaren. We waarderen uw opmerking over het zwembad en willen u laten weten dat we continu werken aan het verbeteren van onze faciliteiten. We zullen uw feedback meenemen in onze toekomstige verbeterplannen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.Met vriendelijke groeten en graag tot nog eens,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Sharon

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Exceptional
Outstanding hotel! The service cleanliness and attention to detail were exceptional
Se hospedó 3 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 15 oct. 2023
Dear Sharon,Thank you for your positive feedback.We are glad you had an enjoyable stay, our team members take great pleasure in going that extra mile for our guests to make sure they have a memorable experience with us.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Ole

Se hospedó 1 noche en octubre de 2023

4/10 Malo

Henrik

Se hospedó 3 noches en octubre de 2023

10/10 Excelente

Marie-Laurence

Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Nous avons adoré notre séjour à Puerto Banus!! L’hôtel est très bien situé, entouré de restaurants et de boutiques. Il est à environ 6-7 km de Marbella Old Town. Il y est possible de s’y rendre à pieds ou à vélo par la piste cyclable longeant la mer. Le buffet petit-déjeuner inclu est très varié et les produits sont frais.
Se hospedó 4 noches en octubre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 28 oct. 2023
Chère Marie-Laurence,En premier lieu nous voudrions vous remercier pour votre merveilleuse appréciation suite à votre visite au sein de notre Occidental Puerto Banús.Nous sommes ravis de lire que notre hôtel a répondu à toutes vos attentes et que vous ayez particulièrement apprécié la qualité du service que vous avez reçu chez nous.Nous transmettons votre compliment à notre équipe.Encore merci pour votre aimable appréciation sur notre hôtel, nous espérons vous avoir à nouveau bientôt parmi nous. Cordialement,Guest Experience Manager

10/10 Excelente

Jennifer Catherine

Viaje en grupo
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Amazing place to stay. Beautiful rooms and great location.
Se hospedó 5 noches en septiembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 6 oct. 2023
Dear Jennifer,Thank you for your positive feedback.We are delighted to hear that you found our rooms beautiful and appreciated our prime location. Our spacious rooms and excellent location in Puerto Banús are indeed some of the top features our guests enjoy.It's great to know that our dedicated team provided you with exceptional service during your stay.We look forward to welcoming you back on a future occasion.Best regards,Clara Gómez Guest Experience Manager

2/10 Terrible

Zaki

No le gustó: Limpieza, servicio y personal, condiciones de la propiedad y comodidad de las habitaciones
Se hospedó 4 noches en septiembre de 2023

10/10 Excelente

yan

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
Good location, near beaches, dining, and shopping. Comfy bed, nice shower, clean room, good breakfast.
Se hospedó 10 noches en septiembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 2 oct. 2023
Dear Yan, Thank you very much for your kind feedback.We are delighted to hear that you appreciated our prime location, close to beaches, dining, and shopping options. It's great to know that you found our rooms clean and comfortable, and that you enjoyed our breakfast offerings.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Guest Experience Manager

6/10 Aceptable

Georgina

Viaje familiar
Le gustó: Limpieza, condiciones de la propiedad, comodidad de las habitaciones
No le gustó: Servicio y personal
Se hospedó 3 noches en septiembre de 2023

10/10 Excelente

Benny

Viaje en pareja
Le gustó: Limpieza, servicio y personal, servicios y condiciones de la propiedad
The hotel was absolutely excellent. Staff were fantatsic and very helpful. Rooms are perfect. Large, clean. Opportunities for twice daily room cleaning (11am and 6pm) so you can have a lie. Food was fantatsic. Breakfast was excellent and plentiful! Grounds and entrance are crisp, clean and beautiful. Deifnitely recommend.
Se hospedó 7 noches en septiembre de 2023
Respuesta de Guest Experience Manager, el 26 sept. 2023
Dear Mr Benny, Thank you very much for your kind feedback.We are thrilled to hear that our fantastic team made a positive impression on you and that you found our rooms to be comfortable.It's great to know that you appreciated our twice-daily room cleaning service, allowing you to enjoy a relaxing lie-in. We're also delighted that you enjoyed our delicious breakfast and found our grounds and entrance to be beautiful.Thank you for your high praise and recommendation. We take pride in providing an exceptional experience for our guests, and it's always rewarding to hear when we've succeeded.We look forward to welcoming you back for another memorable experience.Best wishes,Clara Gómez Guest Experience Manager